А1 продължава тенденцията за ръст през третото тримесечие на 2018 година

Последна промяна на 17 октомври 2018 в 19:24 773 0

• Приходите се увеличават с 5.7% до 112,5 млн. евро
• EBITDA нараства с 6.6% до 40 млн. евро

А1 продължава тенденцията за ръст на основните си финансови показатели и през третото тримесечие на 2018 година. Приходите на компанията са се повишили с 5.7% до 112,5 млн. евро, а оперативната печалба (EBITDA) се увеличава с 6,6% до 40 млн. евро, утвърждавайки възходящия тренд на финансовите резултати на компанията от последната над една година. Тези финансови данни изключват еднократния приход от правно споразумение на телекома през третата четвърт на 2017 година с цел реална съпоставка на резултатите.

През май 2018 година А1 се ребрандира с мащабна комуникационна кампания, което спомогна за по-добра разпознаваемост на пазара на компанията и внесе позитивен импулс в продажбите на нейните услуги. Отделно през тази четвърт телекомът стартира и редица иновативни продукти за българския пазар като приложението за стрийминг на музика A1 Xplore Music, дигиталния портфейл A1 Wallet и А1 кредитна карта, които имат за цел да диверсифицират приходите на компанията. Собствените ТВ спортни канали на А1 MAX Sport също добавиха редица важни първенства в портфолиото си като УЕФА Шампионска лига и испанската La Liga и вече имат позитивно влияние върху броя клиенти на фиксирани услуги и средния приход от фиксирана линия.

Поради тези причини, както и поради увеличаващия се брой на бизнес абонатите в мобилния сегмент, приходите от мобилни услуги на А1 отбелязват ръст от 0.5% до 70,4 млн. евро. Приходите от фиксирани услуги също се увеличават с 12.0% до 26,2 млн. евро за периода заради успешното предлагане на корпоративни ICT и cloud базирани решения, и повишеното търсене на допълнителни услуги от настоящи клиенти. Приходите от устройства бележат ръст с 24.0% до 14,4 млн. евро заради стабилен ръст на търсенето на все по-модерни смарт устройства.

Средният приход от абонат нараства с 2.6% до 5,8 евро, а общият брой клиенти на договор за мобилни услуги се увеличава с 0.8% до над 3,5 милиона. Това компенсира в голяма степен спада в броя на клиентите на предплатени услуги от 10.2% до 513 хиляди, продиктуван от ограничението на максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки абонат. Така общият брой клиенти на мобилни услуги намалява с 0,8% до над 4 милиона.

Броят на клиентите на фиксирани услуги отбелязва ръст от 2,3% през третата четвърт до над 1 милион, като позитивният тренд при ТВ и интернет услугите компенсира спада от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги.

Увеличението на оперативната печалба (EBITDA) на А1 спрямо третата четвърт на миналата година е с 6,6% до 40 млн. евро, като основната причина е ръстът във фиксирани услуги и собственото съдържание, както и по-добър резултат при продажбата на устройства.

* - включва 5.8 млн. евро еднократен приход от правно споразумение през Q3 на 2017 година
** - реална стойност от +5.7% след взимане предвид на еднократния приход от правно споразумение през Q3 2017 година
*** - реална стойност от +6.6% след взимане предвид на еднократния приход от правно споразумение през Q3 2017 година

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !