Обрат по делото срещу Крусев: Проектантът на релсите по Графа с 40 000 лв. от производителя им

Последна промяна на 05 ноември 2019 в 14:00 41828 4

Евгени Крусев

Проектантът на релсовия път на Графа Румен Борисов е получил 40 000 лева от фирмата Voestalpine Schienen, производител на поставените релси при ремонта на столичната улица. 

Това стана ясно на делото срещу бившия зам.-кмет по транспорта на СО Евгени Крусев, който подаде оставка и бе обвинен именно след разкрития на Румен Борисов и Спаси София. Съдията в залата днес показа на прокурорите и адвокатите писмо, внесено от Борисов, в което той признава, че има договор за консултантски услуги с Voestalpine Schienen. 

Скандалът всъщност избухна не заради релсите, а за подменена вибрационна подложка около и под тях - търгът е спечелен с материал на австрийската фирма Getzner, а е поставен продукт на английската Pandrol. 

На съдебното заседание днес Асен Тасев, председател на съвета на директорите на "Столичен електротранспорт" ЕАД, заяви, че "делото е инициирано от един технологичен бандит" и попита риторично дали прокурорите се избират по красота и килограми, защото Борисов мотивирал избора на подложка с теглото ѝ. Тасев, който уточни, че е бил шеф на "Трансремонт строй" и "всички ремонти по трамвайните трасета от 2012 до 2017 г. съм ги правил аз" , заяви, че тестове на двата вида подложки са правени в метродепо "Земляне". Тези на Getzner не могат да се използват във влажна среда, допълни Тасев. 

Изпълнителният директор на "Столичен електротранспорт" ЕАД Евгени Ганчев свидетелства, че ремонтът на Графа е спрял не само заради проблем с невъзможността да се използват одобрените първоначално подложки при появилите се подпочвени води, но и заради липсващи работни проекти от инж. Борисов.

Трамваите нямаше да се движат и досега по "Граф Игнатиев", експертният съвет се събра, за да не спира ремонтът за дълго време, и да обсъди вибрационните подложки, промяна на вида релси на завоя на Графа и "Алабин", за да може да се разминават трамваите и още куп проблеми, обясни Ганчев. 

По искане на защитата на Крусев на следващото заседание на делото като свидетел ще бъде призован главният архитект Здравко Здравков, както и две дами от вътрешния одит на Столична община, проверявали казуса с подложките на релсите за трамваите по Графа. На 5 декември съдът ще приеме и експертизата, поискана от прокуратурата, за вредите, нанесени от Крусев на Столична община. 

Той е обвинен, че е "предприел действия за съществено изменение на сключения договор с „Джи Пи Груп“ АД за обществена поръчка (обявена с Решение № СОА17-РД93-157 от 08 август 2017 г.), а именно: промяна в носещата конструкция на трамвайния релсов път с контактна и кабелна мрежа по улица „Алабин“ и улица „Граф Игнатиев“ (1 225,55 метра) с нов тип напречен профил, включващ околорелсова еластична виброизолационна система в съчетание с носеща конструкция от типа „плаваща плоча“. С това е набавил облага за „Джи Пи Груп“ и допринесъл за значителни вредни последици за Столична община от заплатени на дружеството строително-монтажни работи на завишени цени в размер на 621 194,01 лева с ДДС, както и заплатени неизпълнени количества и обеми строително-монтажни работи в размер на 298 669,54 лева с ДДС – или общо 919 863,55 лева с ДДС. 

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

15126

4

Стефан

12.11 2019 в 03:09

Чакайте, не разбрах.
Дайте всичко това накуп, в един текст.
Не съм пътен инженер, и никога няма да бъда. Но доколкото съм с акълът си, някак мога да реша. С помощта на реални доверени специалисти.

Дайте на чисто. Някой е избрал да обясни позицията си в този сайт, така ли?
Кой и къде е опонентът? Ще дойде ли до бариерата?

Гарантирам своята неутралност в спора.

821

3

динозавър

11.11 2019 в 16:29

Вчера ми повдигнаха обвинение за ощетяване на столична община за близо 1 милион лева, което смея да твърдя, че ако съм го направил това е по настояване на Йорданка Фандъкова, Бойко Борисов и Цветан Цветанов, последните двама реално договарят фоирмите изпълнителки на обществени поръчки в цяла България, ние от кметствата само контролираме дали ще си върнат процентите, схемата е много проста, поръчка са дава срещу 30-40% комисионна от стойността и, в някои случаи и повече.

1181

2

ivankristov

06.11 2019 в 11:56

Повтарям коментара си от старата ви статия към която сте дали линк. Мисля, че развитието на делото с консултанският договор за релсите доказва моята теза!!
"Нека редакцията обърне внимание , защо се монтират релси тип 60, които са за високо - скоростнно влаково движение над 160км/ч., а не тип 49, с каквито са изградени 90% от влаковите линии в България. Разликата между двата типа релси е 11кг. на линеен метър??!!! "

915

1

OtSofia

05.11 2019 в 14:57

Огромният проблем на реконструкцията на трамвая по Граф Игнатиев не са жалките боричкания между долнопробни зализани разбойници. Те ще си получат заслуженото. Проблемът на софийската трамвайна система е, че преди 20 години злонамерено бе спряно развитието на системата. Един от ефикасните инструменти за спирането на това развитие бе и е блокирането на всички дейности по преминаване на трамвайното междурелсие от тесно към нормално - от проект до изпълнение и пускане в експлоатация. Другият ефикасен инструмент бе и е премахването на установени от десетилетия трамвайни маршрути - нахален пример за това е шестицата. Още един ефикасен инструмент е непочтеното намаляване на скоростта - например превръщането на петицата в панаирно трамвайче чрез доказалото своя провал на Руски паметник озеленяване, наречено "Линеен парк" - насред забързания център! И, разбира се, превръщането на скъпото и определено за регионално трасе на Околовръстната линия на БДЖ отново в "линеен парк с трамвай"?!