Който ял - ял, обед мина

Американски диетолози популяризират нов вид диета

Последна промяна на 15 август 2019 в 14:20 3139 0

Снимка Pixabay

Да отслабнеш, без да се ограничаваш в количеството и качеството на храната е възможно, ако не ядеш след 14 часа. До този извод са достигнали специалистите от Центъра по биомедицински изследвания "Пенингтън", в Батън Руж, Луизиана.

Те доказали, че ако съобразим приема на храна с циркадните ритми (режима бодърстване-сън) ще се сбогуваме с излишните килограми. Тайната според тях е да изядеш дневната си порция храна през първата половина на деня. Изследването показва, че този режим на хранене понижава апетита, спомага за ефективното изгаряне на мазнините и подобряването на метаболизма.

В изследването взели участие 11 мъже и жени с наднормено тегло, които се хранели три пъти дневно – в 8 сутринта, в 14 и в 20 часа, в продължение на четири дни, след това преминали на друг режим – закуска в 8, обяд в 11 и "вечеря" в 14 часа. Този режим на хранене продължил също четири дни. Храната, която осигурявала достатъчно калории за поддържане на теглото и енергията, била балансирана според основните хранителни вещества – 50% въглехидрати, 35% мазнини и 15% протеини.

Резултатите от експеримента показали, че ограничаването на храненето по-рано през деня снижава нивото на грелина, наречен още хормон на глада. Това стабилизирало апетита, намалявало чувството на глад и засилвало усещането за ситост. Така щатските диетолози доказали, че храненето през първата половина на деня нормализира апетита и влияе позитивно на обмяната на мазнините и енергията.

Официални коментари от професионалната общност все още липсват, но вече се чуват отделни мнения на специалисти, които са скептично настроени към резултатите от такъв тип хранене.

Центърът по биомедицински изследвания "Пенингтън" е известен с проучванията си, посветени на борбата със затлъстяването и диабета.

banner 545x