Няколко идеи за по-лесна адаптация в жегите

Последна промяна на 23 юли 2019 в 08:20 1085 0

Снимка Pixabay

Експертите твърдят, че за да помогнем на организма си да се адаптира в горещите дни, трябва да коригираме храненето, да се погрижим за кръвоносните си съдове и да следим за качеството на съня си. Как може да стане това?

Ограничаване на сладкото и пикантните подправки

Изследване на учени от Колумбийския университет показва, че определени продукти повишават потенето, което и без друго е по-интензивно в горещите дни. За да не изтощаваме организма си със загуба на течности и важни за функционирането му хранителни вещества, е добре да контролираме консумацията на продукти, богати на въглехидрати – сладкото и тестените изделия. Пикантните подправки също не са добра идея. Предпочитаната подправка за салатите е сокът от лимон.

По-малко животински протеини и мазнини

Тези хранителни компоненти изискват много енергия за преработката си, което допълнително снижава тонуса ни. Препоръчва се консумацията на „леки“ протеини и фибри – такива се съдържат в рибата, плодовете, зеленчуците, ориза, овесените ядки.

Повече зеленолистни и свежи подправки

Те тонизират и са ненадминат източник на витамини. Диетолозите съветват да се наблегне на зеленолистните салати.

Не се отказвайте от солта

С потенето, солта и други минерали бързо се отделят и напускат организма. Затова не е нужно да се намалява потреблението на сол. Недостигът й може да стане причина за влошаване на общото състояние.

Консумация на „затягащи“ храни

Банани, смути от спанак и касис, чай или лимонада с мента. Тяхната употреба помага да се справим с гаденето, което е чест симптом при високи температури, заради влошаването на работата на съдовете и кръвообращението.

Как да помогнем на кръвоносните съдове

Двигателна активност и ритмично оводняване – това оптимизира работата на кръвоносните съдове през летните дни. Контрастните душове – с топла и хладка вода - ги тонизира.

Лека вечеря

Преработването на тежка храна предизвиква повишаване на температурата на тялото. След обилно хранене, усещането за тежест и дискомфорт се засилва, което влияе на качеството на съня, затова леката вечеря е препоръчителна.

banner 545x
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !