Пъпешът - полезният 'отшелник'

Последна промяна на 19 юли 2019 в 14:50 1543 0

Снимка Pixabay

Диетолозите препоръчват пъпешът да се яде отделно, без да се комбинира с друга храна, защото се задържа в стомаха и провокира процеси на ферментация. В резултат се появяват метеоризъм и стомашно разстройство. 

Когато се консумират отделно обаче, пъпешите са здравословна храна, подходяща и за хора със слабо храносмилане. Ако не сте алергични към този плод, можете да се възползвате от многобройните му полезни свойства. Кои са те?

Витамини и хранителни вещества

Пъпешите съдържат целия спектър от необходими за организма витамини - А, цялата група витамини В, С; фолиева киселина, аскорбинова киселина; микроелементите калий, магнезий, калций, йод и фосфор. Пъпешът е от малкото плодове, чието съдържание на полиненаситени мастни киселини доближава авокадото.

Идеален диетичен продукт

Калориите в пъпеша са малко (30 ккал. на 100 г), но хранителната му стойност е висока. Затова много често се препоръчва като идеален диетичен продукт, особено когато искаш да свалиш килограми, но не си готов да гладуваш.

Полезен за вътрешните органи

Пъпешът запазва полезните си свойства, дори когато е в изсушен вид, така може да се консумира и извън сезона на зреене. Ефективно прочиства стомашно-чревния тракт, бъбреците, черния дроб и жлъчните канали.

Афродизиак

Семената на пъпеша повишават мъжката потентност. Могат да се дъвчат сурови, в малки количества.

Източник на удоволствие

Пъпешът е от продуктите-невромедиатори. Това са храни, които имат способността бързо да подобрят настроението, предизвиквайки прилив на ендорфини – хормоните на удоволствието.

banner 545x